Obrazowanie obrazów

Same słowa nie wystarczą, nie wystarcza tekst od najlepszego krytyka sztuki, aby zbliżyć się do dzieła, bo pisanie o obrazach jest jak tańczenie o architekturze. Mój sposób to opowieść wizualna. Poznawanie dzieł opowiadam obrazowo – dosłownie. Zapraszam.

Aktualności

Tomasz Wirchanowski

Czy zdarzyło Wam się słyszeć zdanie „Widzisz tyle, ile wiesz”? Ja słyszałem je często. I choć ta myśl ma w nas – odbiorcach – wywołać przekonanie, że o dziełach sztuki mogą się wypowiadać tylko krytycy albo teoretycy sztuki, we mnie wywołuje bunt.

Gdy patrzę na dzieło sztuki, zawsze staram się zobaczyć to, co widać, a widać naprawdę mnóstwo. Nie trzeba wiedzieć. Trzeba patrzeć. Niech każdy patrzy po swojemu.

Chcę Was zaprosić w subiektywną podróż w głąb malarstwa. Będzie to meandrowanie po świecie sztuki, a nie obiektywna interpretacja obrazów.

Nie odpowiem na pytanie: „Czy to dzieło jest dobre?”, ale postaram się pokazać te aspekty malarstwa, które mnie zafrapowały, a posłużę się ilustracjami i animacjami, ponieważ więcej potrafię wyrazić obrazem niż słowami.

Przy „obrazowanie obrazów” można się śmiało obejść bez środowiskowego żargonu.

Wrażliwcy na sztukę, chcę Was ośmielić do snucia własnych interpretacji, bo dlaczego z nich rezygnować?

Po pierwsze sztuka jest dla wszystkich.

Po drugie odbiorca też jest artystą.

Chcę Was zaprosić w subiektywną podróż w głąb malarstwa. Będzie to meandrowanie po świecie sztuki, a nie obiektywna interpretacja obrazów.

więcej...

Obrazowania:

  • Nastrojowy Wieczór, Plac Zabaw i inne

    Danuta Antas-Woźniewska

    Alchemia abstrakcji Co może łączyć pejzaż z abstrakcją? Pokażę ścieżkę pomiędzy obrazami Danuty Antas-Woźniewskiej, na której zobaczysz, jak w kilku krokach można przejść od pejzażu do obrazu złożonego z pozornie bezładnych kresek i plam. Malarstwo Danuty Antas-Woźniewskiej obfituje w różne środki ekspresji. To skłania mnie do wniknięcia w tajemnicę alchemicznej przemiany realizmu [...]

  • Polskie historie kinowe, Faraon pocałunek

    Paweł Dąbrowski

    Zapraszam do wnikliwego obejrzenia dzieła Pawła Dąbrowskiego Faraon pocałunek z cyklu Polskie historie kinowe. Nie będzie to analiza krytyka czy historyka sztuki, lecz wyobrażenie jak mógłby ten obraz powstawać gdybym to Ja był jego autorem. Gdy widzę obraz wyobrażam sobie, że jestem jego autorem i zadaję sobie pytanie: "Co miałem na myśli? Jaki był [...]

  • Mój wybór

    Katarzyna Kudełka

    Poszukiwania znaczenia kompozycji i symboli w zestawieniu z arcydziełami Hoppera i de Chirico

  • Bagienko

    Hanna Woźnica-Gierlasińska

    W połowie drogi między abstrakcją a impresjonizmem doznałem wielu zaskakujących wrażeń

  • Abstrakcja

    Andrzej Walasek

    Jaki może być związek między abstrakcją, a surrealizmem Salvadora Dalego? W jaki sposób malarz buduje wrażenie przestrzeni?

  • Kompozycja IV

    Andrzej Chojecki

    Opowieść o kubizmie i orfizmie, perspektywie i aksonometrii wywiedziona z jednego obrazu w stylu abstrakcji geometrycznej